Personeel

Ramon Kok benoemd tot Managing Director van Manutan Group

Afgelopen 7,5 jaar was Kok al Managing Director van Manutan in Benelux en Duitsland

Ramon Kok benoemd tot Managing Director van Manutan Group

Foto: Ramon Kok, Manutan Group

Den Dolder,
Ramon Kok is per direct als Managing Director voor de Enterprise-divisie van de Manutan Group benoemd. Manutan is de Europese leider in B2B e-commerce en gespecialiseerd in producten en diensten voor iedere werkplek. De grootste tak van het in Frankrijk beursgenoteerde Manutan is de Enterprise-divisie. De afgelopen 7,5 jaar was Kok al Managing Director van Manutan in de Benelux en Duitsland, maar daarnaast ook reeds een jaar verantwoordelijk voor de Enterprise-divisie. Die rol gaat hij nu full-time vervullen.

Ghislaine Ottevanger neemt deze rol over. “Ik ben zeer verheugd om Ghislaine te verwelkomen bij Manutan. Haar uitgebreide ervaring in diverse commerciële en directiefuncties, onder andere bij DPD en in de logistieke sector, maakt dat wij het volste vertrouwen hebben dat Ghislaine de juiste persoon is voor deze positie”, aldus Ramon.

Ghislaine zegt over haar nieuwe rol als Managing Director Benelux & Duitsland: “Ramon heeft een mooie basis gecreëerd waarop kan worden voortgeborduurd. Ik kijk dan ook erg uit naar deze nieuwe uitdaging. Manutan’s mensgerichte manier van werken sluit naadloos bij mij als persoon aan. Ik probeer altijd de mens centraal te zetten en goed te luisteren naar wat er speelt binnen onze organisatie. Het teambelang staat daarbij voorop.”

Sterke waarde propositie

De afgelopen 7.5 jaar heeft Kok vormgegeven aan de verdere professionalisering, internationalisatie en digitale transitie van het bedrijf. De omnichannel klantervaring stond hierbij centraal. Ramon Kok zeg hierover: “De afgelopen jaren hebben wij grote stappen gemaakt in het krachtig neerzetten van onze waardepropositie. Manutan is een one-stop shop, met een alles-in-één product- en dienstenaanbod, met een omnichannel klantervaring waarin de sterke punten van de digitale technologie. Met de kracht van persoonlijk contact worden gecombineerd. Klantgerichtheid is van oudsher heel sterk verankerd in onze cultuur en altijd een belangrijke drijfveer geweest voor de transformatie van onze organisatie. Dit heeft er dan ook onder meer voor gezorgd dat wij van een traditioneel catalogus bedrijf naar de belangrijkste Europese B2B eCommerce-speler zijn uitgegroeid.”

CSR-beleid en strategie

Onder leiding van Kok heeft het bedrijf de afgelopen jaren ook grote stappen gezet op het gebied van CSR (MVO). Voor zowel de eigen organisatie, als de klant. Zo wordt de circulaire economie als drijfveer gebruikt om een nieuw product- en dienstenaanbod te ontwikkelen. Daarbij staat het optimaliseren van de supply chain nog hoger op de agenda sinds de pandemie en de oorlog in Oekraïne. Taak aan Kok om de komende jaren een sterke Enterprise-divisie neer te zetten. “Zo kunnen wij op een nog betere manier onze waardepropositie tot uitvoering brengen in heel Europa. Strategische pijlers zijn de klantervaring, employee experience, digitalisering, CSR en een data-gestuurde benadering. De toekomst blijft onzeker, met name ook door de crisis in Oekraïne. Maar wij houden vast aan ons 3 jaren plan, waarin wij blijven groeien naar 1 miljard euro komend jaar”, aldus Kok.

Vorig bericht Grootschalige renovatie Gemeenlandsevaartbrug te Vinkeveen
Volgend artikel Justitie onderzoekt enkele projecten BAM International

Nu op WijUtrecht