Samenwerking

Zendesk kondigt strategische samenwerking met AWS aan

Gebruik van AI-gedreven tools, bots en analyses

Zendesk strategische samenwerking AWS

Zendesk, Inc. kondigt een vijfjarige strategische samenwerkingsovereenkomst (SCA) aan met Amazon Web Services (AWS).

De strategische samenwerking is bedoeld om bedrijven te helpen snellere, op maat gemaakte conversatie-ervaringen te bieden aan klanten via alle kanalen, terwijl ook de efficiëntie van support-activiteiten wordt verbeterd door het gebruik van AI-gedreven tools, bots en analyses op een open en flexibele service. Hiermee willen Zendesk en AWS bedrijven helpen om concurrerend te blijven, klantloyaliteit te behouden en zich aan te passen aan snel veranderende marktomstandigheden.

‘Personaliseren met behulp van data’

“Zendesk is al vele jaren zowel lid van het AWS Partner Network als klant en maakt gebruik van onze cloud services om customer- en employee experience-oplossingen voor klanten te creëren”, zegt Ruba Borno, Vice President, Worldwide Channels and Alliances bij AWS. “Deze strategische samenwerkingsovereenkomst met Zendesk stelt bedrijven in staat ervaringen te personaliseren met behulp van data, klantervaringen naar een hoger niveau te tillen en bedrijven te helpen hun klantenservice-activiteiten in de cloud te automatiseren en op te schalen.”

‘Het creëren van krachtige klantinteracties’

“Uit onderzoek van Zendesk blijkt dat 61 procent van de klanten enthousiast is over het vooruitzicht van meeslepende ervaringen, en 80 procent van de bedrijven van plan is om hun CX-budgetten in 2023 te verhogen. Door gebruik te maken van software die wordt aangestuurd door Zendesk AI en AWS, kunnen klantenserviceteams tijd en middelen vrijmaken om zich te focussen op waar ze goed in zijn: het creëren van krachtige klantinteracties”, zegt Pascal Pettinicchio, Vice President Alliances & Corporate Development bij Zendesk. “Het platform van Zendesk levert prestaties van hoog niveau om verbeterde klantervaringen te bieden – we wisten dat we door samen te werken met AWS, aan de eisen van klanten konden voldoen.”

Vorig bericht Impuls voor duurzaam renoveren en bouwen
Volgend artikel MarketResponse neemt Reputations over

Nu op WijUtrecht