Utrecht,
Ruim twee jaar na de opening is restaurant en vergaderlocatie Liemès in The Wall Utrecht uitgegroeid tot een zeer populaire plek voor zakelijke evenementen. In 2023 groeide het aantal zakelijke boekingen met zestig procent ten opzichte van het jaar ervoor.
“December was onze drukste maand en meest succesvolle maand ooit”, zegt eventmanager Chantalle Metz-Stevens. Alleen al in die maand vonden er meer dan twintig zakelijke evenementen plaats in Liemès. “We hebben zowel grote als kleine evenementen georganiseerd, op maat voor elk type bedrijf. Zo hebben we een keer een casino georganiseerd, hebben we onze ruimte omgebouwd tot talkshow. En is er diverse keren een video- of photobooth geplaatst waar gasten leuke herinneringen aan de avond kunnen vastleggen.”
Zakelijk succes
Er zijn verschillende factoren die bijdragen aan het zakelijk succes van de horecagelegenheid op de kop van The Wall, denkt Metz-Stevens. “Ten eerste zijn we gevestigd op een centrale locatie in het land, die goed bereikbaar is. Dat is makkelijk voor grote bedrijven met meerdere kantoren in Nederland. Daarnaast onderscheidt Liemès zich met het horeca-aanbod. Klanten kunnen een keuze maken uit gerechten uit verschillende wereldkeukens. En de hapjes zijn luxer dan bij de meeste andere gelegenheden. Die combinatie van horeca op hoog niveau, goede locatie en oog voor detail maakt het verschil.”
Waar Liemès, de horecagelegenheid van Amac-CEO Ed Bindels, zich in de eerste periode na de opening in september 2021 vooral concentreerde op horecagasten, is er sinds een half jaar meer aandacht voor zakelijke klanten. Dat werpt zijn vruchten af. “We hebben honderd vierkante meter vergaderruimte beschikbaar, maar klanten kiezen er regelmatig voor onze gehele locatie af te huren”, zegt Metz-Stevens. “Dan wordt de foodhall ingericht als plenaire ruimte en de vergaderzalen en delen van het restaurant worden gebruikt als break out ruimtes. Omdat we flexibel zijn kunnen er bij Liemès netwerkevenementen worden georganiseerd, presentaties worden gegeven of vinden bedrijfsborrels plaats. Het is voor meerdere doeleinden bruikbaar.”
Sneeuwbaleffect
Mond-tot-mondreclame is de belangrijkste marketing voor Liemès. Metz-Stevens: “Bedrijven die hier een evenement organiseren zijn vaak erg enthousiast en vertellen het door aan hun relaties. En we zien ook veel mensen die hier een keer zijn geweest op uitnodiging van een relatie en daarna terugkwamen om zelf iets te organiseren. Er is sprake van een sneeuwbaleffect. En die sneeuwbal is het afgelopen jaar snel groter geworden.”
Vanwege de groei van het aantal zakelijke boekingen in 2023 heeft Liemès plannen voor uitbreiding. “We willen graag een congreszaal toevoegen aan ons aanbod voor gezelschappen tussen de 250 en 400 gasten, omdat we hier regelmatig aanvragen voor ontvangen”, aldus Metz-Stevens. “In de regio Utrecht zijn er relatief weinig locaties voor evenementen met deze groepsgrootte. In dat gat willen wij springen Liemès.”
Bestel nu de beste boeken over Ondernemerschap!
Via onze partner managementboek.nl