Duurzaamheid

Infor en Made2Flow lanceren duurzaamheidsinterface voor de mode-industrie

Partnerschap bevordert integratie van hoogwaardige PLM- en impactmetinganalyse om modemerken traceerbaarheid en duurzaamheid te bieden

Infor Made2Flow lanceren duurzaamheidsinterface

Utrecht,
Infor®, de industry cloud company, kondigt de beschikbaarheid aan van een aparte interface tussen Made2Flow, een technologiebedrijf dat gespecialiseerd is in de analyse en validatie van milieugerelateerde data in de mode-industrie, en Infor Product Lifecycle Management (PLM). De interface vergemakkelijkt de verwerking van deze gegevens en biedt volledige zichtbaarheid voor wereldwijd opererende modemerken die meer transparantie in hun productieketen willen realiseren. Cruciaal hierbij is dat de interface traceerbaarheid en impactmeting biedt van niveaus één tot en met vier.

Nu modemerken onder toenemende druk staan om hun impact op het milieu te meten en te voldoen aan opkomende regelgeving zoals de Product Environmental Footprint Category Rules (PEFCR) en het Digital Product Passport, kan deze interface tussen Infor en Made2Flow de noodzakelijke gegevensstroom en impactberekeningen automatiseren. Door data te verzamelen in de hele toeleveringsketen, van garenleveranciers en stoffenbedrijven tot kledingproducenten, kan Infor’s interface met Made2Flow in realtime zeer nuttige inzichten verschaffen. Daarmee kunnen belangrijke, vooraf gedefinieerde meetgegevens worden gecontroleerd, gemeten en geanalyseerd. Dit zorgt niet alleen voor een beter zicht op de bredere context van lifecycles in de mode-industrie, maar biedt ook de noodzakelijke samenwerking die het mogelijk maakt om continu alles te kunnen meten en zo de gestelde doelstellingen te behalen. En ook om effectief en transparant te communiceren met alle belanghebbenden.

Inzicht in duurzaamheid

De enige manier om echt inzicht te krijgen in de duurzaamheid van een bepaald kledingstuk of artikel is door de milieu-impact van elk aspect van de levenscyclus te meten, in relatie tot CO2, waterverbruik en andere indicatoren. In de fashion-toeleveringsketen is dat een ongelofelijk ingewikkeld en tijdrovend proces, waarbij uitzonderlijke samenwerkingsverbanden nodig zijn om relevante gegevens te verzamelen, in context te plaatsen en te gebruiken.

Impact op milieu meten

“Met meer dan duizend modeklanten wereldwijd, die zich allemaal in verschillende stadia van hun duurzaamheidsreis bevinden, zijn we blij en trots dat we deze interface met Made2Flow hebben gecreëerd waarmee we de mogelijkheden in dit specifieke proces enorm vergroten”, zegt Helene Behrenfeldt, Infor’s industry and solution strategy director voor de mode-industrie. “Nu kunnen we niet alleen de ontwerp- en ontwikkelingstijd met wel 50 procent verkorten, maar we bieden ook de mogelijkheid aan modebedrijven om hun impact op het milieu in hun hele toeleveringsketen te meten en aspecten te identificeren die kunnen worden aangepast om de CO2-voetafdruk te verminderen met real time aanbevelingen.”

“Bij Made2Flow hebben we technologieën ontwikkeld om problemen door ontbrekende data te verhelpen en gegevens te valideren, zodat we eindelijk continu de impact van hele collecties op een geloofwaardige manier kunnen meten”, zegt Tal Shogol, CEO van Made2Flow. “Dankzij onze Bill of Processes (BOP) engine kunnen we data normaliseren en modemerken en leveranciers inzicht geven in hun impact-hotspots. Ontwikkelende regelgeving dwingt modemerken om impactmeting niet alleen te gebruiken voor de communicatie naar de consument, maar ook voor interne doeleinden om in realtime controle te hebben over activiteiten voor impactverlaging. Dankzij de samenwerking en de interface met Infor kunnen modemerken hun inspanningen op het gebied van duurzaamheid nu nauwkeurig meten, en de impact sneller terugdringen met een intuïtieve tool, waarmee ze hun ROI op het gebied van duurzaamheid verhogen. Bij Made2flow geloven we sterk in partnerschappen zoals deze, want het is de enige manier om de mode-industrie een transitie te laten maken naar een industrie met een lage impact.”

Vorig bericht Mobiliteitsweek Utrecht daagt inwoners van de provincie uit duurzaam en gezond te reizen
Volgend artikel ACEG uit België neemt Klaver Ingenieurs en Adviseurs uit Bilthoven over

Nu op WijUtrecht