Samenwerking

Unieke samenwerking MediaMarkt en DirectLease

Aanbieden van hybride en elektrische auto's past binnen duurzaamheidsstrategie MediaMarkt

Unieke samenwerking MediaMarkt en DirectLease

In samenwerking met DirectLease zullen in 48 Nederlandse MediaMarkt vestigingen drie type voertuigen aan consumenten worden aangeboden tegen een lager leasetarief. Het gaat om de top 5 modellen uit het A-segment: de Fiat 500 1.0 Hybrid, Fiat 500 Cabrio en de Fiat 500 E. 

Eerste samenwerking

De actie zal tijdens de ‘Back to School’ periode bij MediaMarkt lopen. Dat is van vrijdag 18 augustus tot en met zondag 3 september 2023. Voor DirectLease en MediaMarkt is het de eerste keer dat ze op deze manier de krachten bundelen. Beiden verwachten veel van deze samenwerking, omdat ze klanten een lager leaseaanbod kunnen doen.

‘Unieke kans’

“Voor DirectLease is de samenwerking met MediaMarkt interessant en een unieke kans om als online aanbieder binnen het uitgebreide netwerk aan MediaMarkt winkels in Nederland zichtbaar te worden bij het grote publiek. We verwachten, met de voor deze actie gekozen populaire modellen en het daarbij vastgestelde zeer gunstige leasetarief, veel consumenten te bereiken”, aldus Niek Westerhof, Manager private leaseteam DirectLease.

Grote verwachtingen bij MediaMarkt

Ook bij MediaMarkt zijn de verwachtingen hooggespannen. “We hebben voor het laatst zo’n 6 jaar geleden onze klanten leaseauto’s aangeboden en dat was toen behoorlijk succesvol. Door met DirectLease deze zeer geliefde modellen te kunnen aanbieden tegen een tarief dat zo’n 15% lager ligt dan het gemiddelde leasetarief in de markt, verwachten wij veel klanten hun gedroomde leaseauto te kunnen leveren,” aldus Marc Steur, Regionaal Directeur MediaMarkt.

Duurzamer worden

Overigens geven beide organisaties aan dat als de samenwerking tot het gewenste succes leidt, er zeker gekeken wordt naar meer langdurige samenwerkingen. Voor MediaMarkt past het aanbieden van deze hybride en elektrische auto’s ook bij de reeds eerder geformuleerde ambitie om steeds meer duurzame producten te kunnen aanbieden aan klanten. “Met ons inmiddels behoorlijk groeiende assortiment aan BetterWay producten hebben we daar een belangrijke stap in gezet. Deze producten kenmerken zich door een duurzame productie, langere levensduur en goede reparatie- en recyclemogelijkheden. Daarbinnen willen we ook steeds meer gaan inzetten op E-mobility,” geeft Steur aan.

Vorig bericht Baggeren sloten Nieuwegein van start
Volgend artikel Vernieuwen verkeerslichten Utrechtseweg in Amersfoort

Nu op WijUtrecht